Internetne tehnologije in aplikacije v procesih izobraževanja
Predavatelji |
- prof. dr. Borka Jerman-Blažič
|
Cilji
Cilj predmeta je študente seznaniti:
- s temeljnimi pojmi, koncepti in rešitvami s področja e-izobraževanja;
- s sodobnimi trendi pri uporabi informacijske tehnologije za učenje in poučevanje;
- z vplivi, ki jih ima e-izobraževanje na uspešnost pridobivanja znanja ter širši družbeni razvoj;
- s sodobnimi metodami in pristopi učenja na daljavo.
Študenti v okviru tega predmeta:
- spoznajo možnosti, priložnosti in pasti, ki jih prinašajo izobraževalne tehnologije;
- spoznajo sodobna izobraževalna orodja in pristope, ki jih znajo v konkretnih okoljih tudi uporabiti.
Predmetnik
1) Temelji informacijske podpore izobraževalnim procesom:
Terminologija in teoretični pristop k informacijski podpori učenja. Osnovne karakteristike e- izobraževanja. Razvoj informacijsko podprtega izobraževanja: didaktični modeli, organizacijska izhodišča in modeli e-izobraževanja. Mediji in podajanje znanja na daljavo. Najnovejši trendi razvoja IKT v izobraževanju.
2) Tehnološki vidiki e-izobraževanja:
Tehnološka infrastruktura e-izobraževanja. Elementi e-izobraževanja: IKT za e-izobraževanje, izobraževalne tehnologije, upravljanje e-izobraževanja,
pedagoška podpora, tehnologije za upravljanje e- izobraževanja in prenos znanja, sistemi za upravljanje večpredstavnostnih vsebin, digitalne knjižnice.
3) Kakovost v e-izobraževanju in kakovost elektronskih učnih gradiv:
Koncepti kakovosti e-izobraževanja. Vidiki kakovosti elektronskih učnih gradiv (uporabniški vmesnik, tehnična izvedba, kakovost izdelave, didaktična kakovost, vsebinska kakovost). Načini in postopki ocenjevanja kakovosti elektronskih učnih gradiv. Produkcija elektronskih učnih gradiv.
4) Standardizacija v e-izobraževanju:
Standardi za opis profilov učečih se in ustrezni atributi zasebnosti in varnosti. Standardi za opis učnega gradiva.
5) Institucionalni vidiki e-izobraževanja:
Organizacija, načrtovanje in uvajanje e-izobraževanja: priprave na e-izobraževanje, e-izobraževanje v podjetjih (4 C’s of Success). Ovire za uspešno institucionalno uvajanje e-izobraževanja. Kritični faktorji uspeha implementacije e-izobraževanja. Upravljanje s človeškimi viri. Upravljanje e-izobraževalnih procesov. Evalvacija e-izobraževanja.
6) Odprto izobraževanje:
Pri predmetu študentje obdelajo osnove načrtovanja programov odprtega izobraževanja. Te vključujejo osnovne koncepte, strategije, modele ter prakse pri oblikovanju in uvajanju takih programov.
Obveznosti
Zaključen študijski program prve stopnje s področja naravoslovja, tehnike ali računalništva. disciplines or computer science.
Literatura in reference