PREDMETI

Internetne tehnologije in aplikacije v procesih izobraževanja

5

ECTS Kreditne točke

Predavatelji
  • prof. dr. Borka Jerman-Blažič
Smeri
  • IKT2

Cilji

Cilj predmeta je študente seznaniti: - s temeljnimi pojmi, koncepti in rešitvami s področja e-izobraževanja; - s sodobnimi trendi pri uporabi informacijske tehnologije za učenje in poučevanje; - z vplivi, ki jih ima e-izobraževanje na uspešnost pridobivanja znanja ter širši družbeni razvoj; - s sodobnimi metodami in pristopi učenja na daljavo. Študenti v okviru tega predmeta: - spoznajo možnosti, priložnosti in pasti, ki jih prinašajo izobraževalne tehnologije; - spoznajo sodobna izobraževalna orodja in pristope, ki jih znajo v konkretnih okoljih tudi uporabiti.

Predmetnik

1) Temelji informacijske podpore izobraževalnim procesom: Terminologija in teoretični pristop k informacijski podpori učenja. Osnovne karakteristike e- izobraževanja. Razvoj informacijsko podprtega izobraževanja: didaktični modeli, organizacijska izhodišča in modeli e-izobraževanja. Mediji in podajanje znanja na daljavo. Najnovejši trendi razvoja IKT v izobraževanju. 2) Tehnološki vidiki e-izobraževanja: Tehnološka infrastruktura e-izobraževanja. Elementi e-izobraževanja: IKT za e-izobraževanje, izobraževalne tehnologije, upravljanje e-izobraževanja, pedagoška podpora, tehnologije za upravljanje e- izobraževanja in prenos znanja, sistemi za upravljanje večpredstavnostnih vsebin, digitalne knjižnice. 3) Kakovost v e-izobraževanju in kakovost elektronskih učnih gradiv: Koncepti kakovosti e-izobraževanja. Vidiki kakovosti elektronskih učnih gradiv (uporabniški vmesnik, tehnična izvedba, kakovost izdelave, didaktična kakovost, vsebinska kakovost). Načini in postopki ocenjevanja kakovosti elektronskih učnih gradiv. Produkcija elektronskih učnih gradiv. 4) Standardizacija v e-izobraževanju: Standardi za opis profilov učečih se in ustrezni atributi zasebnosti in varnosti. Standardi za opis učnega gradiva. 5) Institucionalni vidiki e-izobraževanja: Organizacija, načrtovanje in uvajanje e-izobraževanja: priprave na e-izobraževanje, e-izobraževanje v podjetjih (4 C’s of Success). Ovire za uspešno institucionalno uvajanje e-izobraževanja. Kritični faktorji uspeha implementacije e-izobraževanja. Upravljanje s človeškimi viri. Upravljanje e-izobraževalnih procesov. Evalvacija e-izobraževanja. 6) Odprto izobraževanje: Pri predmetu študentje obdelajo osnove načrtovanja programov odprtega izobraževanja. Te vključujejo osnovne koncepte, strategije, modele ter prakse pri oblikovanju in uvajanju takih programov.

Obveznosti

Zaključen študijski program prve stopnje s področja naravoslovja, tehnike ali računalništva. disciplines or computer science.

Preverjanje znanja

Literatura in reference

Več
Skrij