Internetne tehnologije v poslovanju in izobraževanju
Predavatelji |
- prof. dr. Borka Jerman-Blažič
|
Cilji
Cilj predmeta je študente seznaniti:
- s temeljnimi pojmi, koncepti in rešitvami s področja e-izobraževanja;
- s sodobnimi trendi pri uporabi informacijske tehnologije za učenje in poslovanje;
- z vplivi, ki jih ima IKT in web 2.0 na uspešnost poslovanja podjetij;
- s sodobnimi metodami in pristopi učenja na daljavo.
Študenti v okviru tega predmeta spoznajo in pridobijo sposobnost uporabe znanja v svojem raziskovalnem delu:
- možnosti, priložnosti in pasti, ki jih prinašajo sodobne tehnologije v procese učenja in poslovanja;
- sodobna izobraževalna orodja in pristope, ki jih znajo uporabiti v konkretnih okoljih.
Predmetnik
Temelji informacijske podpore izobraževalnim in poslovnim procesom:
terminologija in osnovni pojmi, informacijske in komunikacijske tehnologije v izobraževanju in poslovanju, e-učenje, sistemi za upravljanje izobraževanja (LMS), najnovejši trendi razvoja IKT v izobraževanju in poslovanju (npr. Gartner Hype cycle …), didaktične novosti kot posledica novih tehnologij (npr. sodelovalno učenje)
Učno okolje:
viri izobraževalnega gradiva (digitalne knjižnice), digitalne knjižnice s strokovno literaturo (iTunesU, YouTube EDU, Slideshare, Videolectures ipd.), izobraževalno omrežje, orodja za komunikacijo, virtualne učilnice, mobilne tehnologije in nadgrajena resničnost, simulacije, igrifikacija e-izobraževanja, resne spletne in mobilne izobraževalne igre
Družabna programska oprema (Web 2.0):
vrste družabne programske opreme, osnovne lastnosti družabne programske opreme, scenariji uporabe pri učenju in poslovanju
Vpliv Web 2.0 tehnologij na organizacijsko učenje in uspešnost poslovanja podjetij:
web 2.0 tehnologije v poslovanju (poslovni blog, wiki, mash-ups, označevanje …), organizacijsko učenje, merjenje uspešnosti poslovanja podjetij (finančna in nefinančna uspešnost)
Odprti izobraževalni viri:
odprtokodni in odprti standardi v e-izobraževanju, odprti izobraževalni viri – ideje in iniciative na tem področju
Vidiki kakovosti elektronskih gradiv:
uporabniški vmesnik, tehnična izvedba, kakovost izdelave, didaktična kakovost, vsebinska kakovost); koncept in dimenzije kvalitete e-izobraževanja (znanje, izkušnje, inoviranje, analiza)
Obveznosti
Zaključen študij druge stopnje s področja informacijskih ali komunikacijskih tehnologij ali zaključen študij druge stopnje na drugih področjih z znanjem osnov s področja predmeta. Potrebna so tudi osnovna znanja matematike, računalništva in informatike.
Literatura in reference