Opis programa
Program vključuje sodobne telekomunikacijske sisteme, internetna omrežja, multimedijske storitve, medije in tehnologije nove ekonomije, računalniške strukture in sisteme, tehnologije znanja, tehnologije vodenja sistemov ter robotiko. Cilj programa je pridobivanje vrhunskih znanj s področja informacijskih in komunikacijskih tehnologij za problemsko usmerjeno usposabljanje na področju prenosa tehnologij in znanj. Eden od poudarkov programa je uporaba pridobljenih znanj v e-znanosti, ki vključuje uporabo omrežij in močnih računalniških resursov za računalniško podprto upravljanje in prenos znanj ter analizo obsežnih podatkovnih baz/skladišč, ki nastajajo kot rezultat znanstvenih raziskav na področju fizike, biologije, bioinformatike, biokemije in farmakologije, znanosti o okolju, pa tudi družboslovnih (sociologija), ekonomskih in drugih znanosti. Namen programa je usposobiti študente za pridobivanje znanj, njihovo uporabo in prenos vrhunskih znanj informacijskih in komunikacijskih tehnologij za izdelavo zahtevnih tehničnih in industrijskih aplikacij, kot tudi za kakovostno opravljanje funkcij v poslovanju, upravljanju in znanstvenem managementu.
Raziskovalna področja
Računalniške strukture in sistemi
Napredne internetne tehnologije
Inteligentni sistemi in robotika
Komunikacijske tehnologije
Več
Glavnino programa izvajajo sodelavci Instituta »Jožef Stefan« (predvsem sodelavci odsekov s področja računalništva, informatike, elektronike, avtomatike, telekomunikacij in robotike) in tuji predavatelji. Vpetost izobraževalnega programa v raziskovalno dejavnost Instituta »Jožef Stefan« je razvidna iz raziskovalnih programov, ki so povzeti kot sledi:
- Inteligentni sistemi in robotika (ISR) so napredne informacijske vede oz. tehnologije, ki vključujejo naslednja področja: inteligentne sisteme, ambientalno inteligenco, poslovno inteligenco, evolucijsko računanje, kognitivne znanosti, humanoidno in servisno robotiko, robotski vid ter vodenje robotov in sistemov. To so ključne tehnologije, ki omogočajo razvoj informacijske družbe in na znanju temelječe družbe.
- Tehnologije znanja (TZ) so napredne informacijske tehnologije, ki vključujejo naslednja področja: analiza
podatkov (rudarjenje tabelaričnih, tekstovnih, spletnih in multimedijskih podatkov), jezikovne tehnologije, semantični splet, upravljanje znanja, podpora odločanja ter večkriterijsko optimiranje in načrtovanje. - Napredne internetne tehnologije (NIT) so napredne informacijske tehnologije, ki vključujejo sisteme in arhitekture prenosa, upravljanje, načrtovanje, povezovanje in vodenje internetnih omrežij, internetne aplikacije, kot so: multimedija, spletne tehnologije in rešitve, sistemi iskalnih strojev in iskanja informacij, sistemi prenosa govora in napredne spletne aplikacije. Program predstavi možne usmeritve in aplikacije s področja internetnih tehnologij, kot so elektronsko poslovanje, e-izobraževanje, e-zdravje, e-uprava ipd. ter predstavi sisteme za zagotavljanje varnosti in zaščito zasebnosti v komunikacijah in v aplikacijah internetnih tehnologij.
- Računalniške strukture in sistemi (RSS) podajo izčrpen pregled z naslednjih področij: področje rekonfigurabilnega računalništva, vključno z rekonfigurabilnimi arhitekturami, načrtovalskimi metodami in aplikacijami, področje o arhitekturnih mehanizmih in izvedbenih tehnikah, ki izkoriščajo drobno in srednje zrnato vzporednost v mikroprocesorjih, področje modeliranja računalniških sistemov s poudarkom na sistemih v realnem času in vgrajenih sistemih, področje sočasnega načrtovanja strojne in programske opreme, področje snovanja vgrajenih sistemov ter področje testiranja v elektroniki, vključno z modernimi tehnikami testiranja in principi načrtovanja zmožnosti testiranja.
- Sodobni koncepti v telekomunikacijah (TK) so napredne informacijske tehnologije, ki vključujejo naslednja področja: sodobni koncepti optimizacije telekomunikacijskih sistemov, kognitivna omrežja, fiksno-mobilna konvergenca, več-antenski sistemi, namenski operacijski sistemi v telekomunikacijah in simulacije v telekomunikacijah.
Skrij
Shema kreditnih točk (KT)
|
Skupno število kreditov za študij tretje stopnje
|
180 KT
|
|
Obvezne učne vsebine
|
60 KT
|
|
Izbirni predmeti
|
20 KT
|
|
Individualno raziskovalno delo (IRD)
|
70 KT
|
|
Doktorska disertacija
|
30 KT
|
Predmetnik
1. LETNIK (60 KT)
Obvezni predmeti (20 KT)
Napredni IKT pristopi (10 KT)
Seminar I (10 KT)
Izbirni predmeti (20 KT)
Seznam predmetov je naveden spodaj.
Študenti mora izbrati en predmet z 10 KT.
Študent lahko izbere največ en splošni predmet:
- Ekonomika in družba (5 KT)
- Industrijski seminar (5 KT)
- Komuniciranje znanosti (5 KT)
- Novejše matematično statistične metode v naravoslovju in tehniki (5 KT)
- Priprava patentne prijave (5 KT)
Individualno raziskovalno delo 1 (20 KT)
2. LETNIK (60 KT)
Obvezni predmeti (30 KT)
Seminar II (30 KT)
Individualno raziskovalno delo 2 (30 KT)
3. LETNIK (60 KT)
Obvezni predmeti (10 KT)
Seminar III (10 KT)
Individualno raziskovalno delo 3 (20 KT)
Doktorska disertacija (30 KT)
Predmeti
| Predmet |
Modul |
Profesor |
ECTS |
|
Ambientalna inteligenca
|
IKT3
|
prof. dr. Mitja Luštrek
|
5 ECTS |
|
Analiza tekstovnih in večpredstavnih podatkov ter semantične tehnologije
|
IKT3
|
prof. dr. Dunja Mladenić
|
5 ECTS |
|
Biorobotika
|
IKT3
|
prof. dr. Jan Babič
|
5 ECTS |
|
Digitalna forenzika II
|
IKT3
|
doc. dr. Tomaž Klobučar
|
5 ECTS |
|
Doktorska disertacija
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
Predstojnik / Head of Programme
|
30 ECTS |
|
Ekonomika in družba
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
prof. dr. Aleksander Zidanšek
|
5 ECTS |
|
Evolucijski algoritmi
|
IKT3
|
prof. dr. Bogdan Filipič
|
5 ECTS |
|
Heterogena telekomunikacijska omrežja
|
IKT3
|
prof. dr. Aleš Švigelj
|
5 ECTS |
|
Humanoidna in servisna robotika
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Bojan Nemec
|
10 ECTS |
|
Individualno raziskovalno delo 1
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
Predstojnik / Head of Programme
|
20 ECTS |
|
Individualno raziskovalno delo 2
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
Predstojnik / Head of Programme
|
30 ECTS |
|
Individualno raziskovalno delo 3
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
Predstojnik / Head of Programme
|
20 ECTS |
|
Industrijski seminar
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
prof. dr. Nives Ogrinc
|
5 ECTS |
|
Inteligentni sistemi in agenti
|
IKT3
|
prof. dr. Matjaž Gams
|
10 ECTS |
|
Inteligentni sistemi vodenja robotov
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Tadej Petrič
|
5 ECTS |
|
Interakcija človek-računalnik II
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Gregor Papa
|
5 ECTS |
|
Internetna omrežja
|
IKT3
|
prof. dr. Borka Jerman-Blažič
|
10 ECTS |
|
Internetne aplikacije in upravljanje
|
IKT3
|
prof. dr. Borka Jerman-Blažič
|
5 ECTS |
|
Internetne tehnologije v poslovanju in izobraževanju
|
IKT3
|
prof. dr. Borka Jerman-Blažič
|
5 ECTS |
|
Kognitivne znanosti
|
IKT3
|
prof. dr. Matjaž Gams
|
5 ECTS |
|
Kognitivni radio in omreženje
|
IKT3
|
prof. dr. Mihael Mohorčič
|
5 ECTS |
|
Komercializacija tehnologij
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
prof. dr. Borut Likar
|
5 ECTS |
|
Komuniciranje znanosti
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
prof. dr. Saša Novak Krmpotič
|
5 ECTS |
|
Metodologija in evalvacija v tehnologijah znanja
|
IKT3
|
prof. dr. Marko Robnik Šikonja
|
5 ECTS |
|
Modeliranje dinamičnih sistemov
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Damir Vrančić
|
5 ECTS |
|
Namenski operacijski sistemi v telekomunikacijah
|
IKT3
|
prof. dr. Mihael Mohorčič
|
5 ECTS |
|
Napredne jezikovne tehnologije
|
IKT3
|
doc. dr. Senja Pollak
|
5 ECTS |
|
Napredne računalniške strukture in sistemi
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Gregor Papa
|
10 ECTS |
|
Napredni IKT pristopi
|
IKT3
|
doc. dr. Tome Eftimov
|
10 ECTS |
|
Napredni pristopi planiranja in razvrščanja
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Gregor Papa
|
5 ECTS |
|
Novejše matematično statistične metode v naravoslovju in tehniki
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
prof. dr. Matjaž Omladič
|
5 ECTS |
|
Podatkovno rudarjenje in odkrivanje zakonitosti
|
IKT3
|
prof. dr. Nada Lavrač
|
10 ECTS |
|
Podpora pri odločanju
|
IKT3
|
prof. dr. Biljana Mileva Boshkoska
|
5 ECTS |
|
Poslovna inteligenca II
|
IKT3
|
prof. dr. Matjaž Gams
|
5 ECTS |
|
Priprava patentne prijave
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
prof. dr. Miran Mozetič
|
5 ECTS |
|
Računalniška ustvarjalnost
|
IKT3
|
doc. dr. Senja Pollak
|
5 ECTS |
|
Računalniško podprto odkrivanje znanstvenih zakonitosti iz strukturiranih, prostorskih in časovnih podatkov
|
IKT3
|
prof. dr. Sašo Džeroski
|
5 ECTS |
|
Računska sistemska biologija
|
IKT3
|
prof. dr. Kristina Gruden
|
5 ECTS |
|
Robotski vid
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Aleš Ude
|
5 ECTS |
|
Seminar I
|
IKT3
|
doc. dr. Aleksandra Rashkovska Koceva
|
10 ECTS |
|
Seminar II
|
IKT3
|
prof. dr. Nada Lavrač
|
30 ECTS |
|
Seminar III
|
IKT3
|
prof. dr. Nada Lavrač
|
10 ECTS |
|
Simulacije telekomunikacijskih sistemov
|
IKT3
|
prof. dr. Aleš Švigelj
|
5 ECTS |
|
Snovanje vgradnih sistemov
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Gregor Papa
|
5 ECTS |
|
Sodobni koncepti v telekomunikacijskih sistemih
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Andrej Hrovat
|
10 ECTS |
|
Umetna inteligenca in znanost
|
ST3,IKT3,NANO3,EKO3
|
prof. dr. Sašo Džeroski
|
5 ECTS |
|
Varnost v internetnih tehnologijah
|
IKT3
|
doc. dr. Tomaž Klobučar
|
5 ECTS |
|
Več-antenski sistemi
|
IKT3
|
izr. prof. dr. Tomaž Javornik
|
5 ECTS |
|
Večkriterijsko optimiranje in načrtovanje
|
IKT3
|
prof. dr. Bogdan Filipič
|
5 ECTS |
|
Vizualizacija podatkov
|
IKT3
|
doc. dr. Tea Tušar
|
5 ECTS |
|
Vodenje sistemov in obdelava signalov
|
IKT3
|
prof. dr. Đani Juričić
|
5 ECTS |
|
Zasebnost in upravljanje z identitetami, zaupanjem in ugledom
|
IKT3
|
doc. dr. Tomaž Klobučar
|
5 ECTS |
|
Zdravstveni ekspertni sistemi na daljavo
|
IKT3
|
prof. dr. Barbara Koroušić Seljak
|
5 ECTS |
*Predmet se od 1. 10. 2018 ne bo več izvajal. Več informacij: info@mps.si.
Temeljni cilji
Sposobnost samostojnega raziskovalnega dela
Obvladovanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov
Sposobnost uporabe znanja v praksi
Razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti
Zavezanost profesionalni etiki in regulativi
Sposobnost sodelovanja in timskega dela
Več
The basic objectives of this programme are to qualify the candidates for:
A) General competences
- mastering methods and techniques of scientific research in the field of information and communication technologies,
- comprehensive problem definition, systematic approaches, and solving complex problems,
- ability to perform independent and team R&D work, as well as to integrate into international connections,
- developing an integral way of thinking which transcends specific fields,
- ethical reflection and commitment to professional ethics and regulations.
B) Subject-specific competences
Students will acquire knowledge and develop competences for:
- competent research in the field of information and communication technologies,
- communication and transfer of scientific achievements into practice,
- international networking.
Subject-specific competences that students will develop in the scope of specific courses are described in more detail in the course description.
Skrij